آخرین مقالات بلاگ

تماس و مشاوره تلفنی

چت و پشتیبانی آنلاین:

ما در شبکه‌های اجتماعی هستیم:

مراحل طراحی کاتالوگ

در این مقاله می‌خوانیم:

برنامه ریزی و مراحل طراحی کاتالوگ

این سوال ها را از خود بپرسید:

چه پیامی را میخواهید برسانید؟ پیام شما چه لحن و آهنگی باید داشته باشد؟ میخواهید پیامتان پر رنگ و با صدای بلند به مخاطب برسد و یا به صورت ملایم و غیر مستقیم؟ ظاهر مدرن و پر زرق و برق داشته باشد و یا اینکه طراحی کلاسیک و سنگین مناسب تر است؟

در این مقاله، مراحل اصلی طراحی کاتالوگ برای شما دوستان توضیح داده شده است. با مطالعه این مقاله می توانید کاتالوگ بهتری سفارش دهید.

مخاطب شما کیست؟

نوع صنعت یا صنف مخاطبین، گروه سنی، جنسیت، نژاد و قومیت، طبقه درآمدی و سایر اطلاعات آماری میتواند در شناسایی مخاطب و پاسخ به سوالات بخش قبلی کمک کند.

شرکت تبلیغاتی و یا طراح شما کیست؟

انتخاب شرکت تبلیغاتی و یا طراح گرافیست مناسب میتواند دشوار باشد. بیشتر طراحان و گرافیست ها تجربه کافی و تخصص لازم در زمینه تبلیغات را ندارند و در نتیجه نمیتوانند یک کاتالوگ تاثیرگذار و کارامد طراحی کنند. مراحل طراحی کاتالوگ را نمی‌دانند. روش شناسایی اینگونه طراحان کم تجربه این است که آنها درک صحیحی از حجم کار و روند اجرایی پروژه طراحی ندارند و هم در زمانبندی کار اشتباه می کنند و هم در قیمتگذاری.

بودجه اختصاص یافته چقدر است؟

به طراح خود کمک کنید تا بهترین برنامه ریزی را برای شما انجام دهد. به او بگویید برای پروژه تبلیغاتی خود چه مقدار بودجه اختصاص داده اید و به چه تعداد مخاطب قصد دارید دسترسی پیدا کنید تا او بتواند مناسبترین پیشنهاد را به شما ارائه دهد. یک شرکت تبلیغاتی حرفه ای مانند وکیل شما است و هرگز خیانت در امانت نکرده و از اطلاعات شما سوء استفاده نخواهد کرد.

مرحله طراحی کاتالوگ

پس از پایان مرحله برنامه ریزی، فرایند طراحی آغاز میشود.

جمع آوری اطلاعات

پیش از طراحی گرافیکی، باید فهرست کاملی از تمام محصولات، خدمات و کلیه متون مربوط به آنها تهیه شود. همچنین اطلاعات کامل از پیشینه شرکت، رزومه، اطلاعات تماس و هر چه که میخواهید مخاطب درباره شما بداند را آماده کنید.

نگارش حرفه ای

تلاش کنید متونی که ارائه می‌کنید به زبانی نوشته شده باشد که برای مخاطب نا آشنا نباشد. مثلا به جای اینکه نام محصول خود را “مبل آلفردو” بنامید، می توانید نام آن را “مبل راحتی پارچه ای هفت نفره آلفردو” بگذارید. در صورت لزوم، به یک نویسنده حرفه ای برای این کار مراجعه نمایید.

برنامه ریزی مراحل طراحی کاتالوگ

از پاسخ هایی که در مراحل قبل به دست آمده، ما سبک، رنگ، قطع کاتالوگ، تیراژ و کلیات کار طراحی را بدست آورده ایم و با در دست داشتن این اطلاعات میتوانیم ساختار اصلی کاتالوگ و طرح کلی آن را طراحی کنیم. سایر صفحات کاتالوگ از این ساختار پیروی خواهند کرد.

 

تهیه و تدوین: شرکت نفیس، هر گونه کپی برداری بدون ذکر نام نویسنده ممنوع می باشد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی بسته بندی

خدمات طراحی و چاپ​

طراحی ساختار

شکل و مدل جعبه

خدمات چاپ

نظارت بر چاپ حرفه‌ای

کاتالوگ و بروشور

خدمات طراحی و چاپ

برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت

با ما تماس بگیرید!