آخرین مقالات بلاگ

تماس و مشاوره تلفنی

چت و پشتیبانی آنلاین:

ما در شبکه‌های اجتماعی هستیم:

12 نکته کلیدی برای کاهش هزینه چاپ کاتالوگ

در این مقاله می‌خوانیم:

دراین مقاله تلاش داریم نکاتی را به شما گوشزد کنیم تا در هزینه و زمان آماده سازی، طراحی و عکاسی کاتالوگ صرفه جویی کنید. البته منظور ما این نیست که با دوربین دیجیتال خود از محصولات عکاسی کنید و خود مشغول طراحی شوید، بلکه این نکات ساده سبب میشود تا هزینه کمتری را بابت خدمات طراحی حرفه ای بپردازید.

کاهش هزینه های طراحی

  1. ارائه اطلاعات کامل: اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات را شسته رفته و مرتب به ما تحویل دهید. یعنی اینکه اطلاعات هر محصول شامل نام، توضیحات، کد، اطلاعات فنی، جداول و … را به صورت منظم و تایپ شده به طراحان ما تحویل دهید تا در زمان آماده سازی محتوای کاتالوگ شما صرفه جویی شود.
  2. مطالب را سازماندهی کنید: هر چقدر طبقه بندی محصولات و خدمات شما منظم و سازماندهی شده تر باشد، کار ما آسان تر خواهد بود. اگر فضای بیشتری برای تاکید بر یک محصول نیاز دارید، حتما به ما بگویید.
  3. ارائه متون پشتیبان: یک کاتالوگ مفید آن است که علاوه بر اطلاع رسانی مناسب در مورد خدمات یا محصولات، اطلاعات مفیدی نیز در مورد فعالیت های شرکت، هویت شرکت، خدمات، ضمانتنامه ها، گواهینامه ها و هر گونه اطلاعات دیگری که مخاطب را به اخذ تصمیم بهتر وامیدارد، ارایه دهد.
  4. نامگذاری صحیح فایل ها و تصاویر: اگر تصاویر را شما در اختیار ما میگذارید، توجه فرمایید که هر تصویر متناسب با توضیحات و متون ارایه شده نامگذاری شده باشد تا فرایند طراحی بدون مشکل انجام پذیرد.
  5. فقط تصاویر مورد نیاز را ارسال نمایید: لطفا فقط تصاویری را برای ما ارسال نمایید که مایلید از آنها استفاده شود. اگر ما مجبور شویم از میان ده ها و صدها عکسی که شما از محصولات خود در اختیار دارید عکس مورد نظر شما را انتخاب کنیم، باعث صرف زمان و در نتیجه هزینه طراحی می شود.
  6. ارائه متون در فرمت مناسب: در صورتی که متون شما تایپ شده و در فرمت text و یا word باشد، ورود اطلاعات برای طراحان ما ساده تر و سریع تر اتفاق می افتد.

کاهش هزینه های عکاسی

  1. عکس ها را ساده کنید: به اعتقاد ما، هر چه عکس ساده تر و بدون تزیینات باشد، تاثیر بیشتری بر مخاطب میگذارد. اما اگر شما نیاز دارید که محصول شما همراه با لوازم دیگر عکاسی شود، لطفا به جای اینکه هزینه آن را بپردازید تا ما آن را برای شما خریداری کنیم، خودتان آن را در اختیار ما قرار دهید. در این صورت هزینه های عکاسی شما کاهش خواهد یافت.
  2. فهرستی از محصولات تهیه نمایید: لطفا روی تمام اقلامی که برای عکاسی ارسال مینمایید، نام محصول یا کد آن را ذکرکنید تا هنگام عکاسی و پس از آن در زمان ترتیب عکس ها صرفه جویی شود.
  3. توضیحات پیش از عکاسی: عکاسان ما تلاش بر این دارند تا بهترین زاویه و جهت را برای عکاسی از محصول شما انتخاب کنند. اما اگر شما نظر خاصی و یا توضیحی در مورد کالای خود دارید، آن را پیش از عکاسی با ما در میان بگذارید.

کاهش هزینه های چاپ

  1. استفاده از کاغذ پیشنهادی چاپخانه: گاهی اوقات چاپخانه ها گرماژ خاصی از کاغذ ها را به صورت عمده خریداری میکنند که سبب ترکیبی از کاهش قیمت و افزایش کیفیت خواهد شد. بنابراین در صورتی که تاکید خاصی بر نوع کاغذ مورد نیاز ندارید، انتخاب آن را به چاپخانه بسپارید.
  2. فرم بندی مناسب: برای اینکه حداکثر استفاده از هزینه پرداخت شده چاپخانه را بنمایید، باید تلاش شود تا تعداد صفحات کاتالوگ را در ضریب های 8، 16، 32، 40 و …فرم بندی کنیم. ضمنا با توجه به اینکه هر فرم چاپ شامل 5000 برگ میشود، لذا بهترین تیراژ برای چاپ کاتالوگ شما 5000 جلد میباشد.
  3. استفاده از قطع استاندارد: کاغذهای موجود در بازار در قطع استاندارد 100 در 70 سانتیمتر و یا 90 در 60 سانتیمتر میباشند. برای اینکه در چاپ کاتالوگ شما از اتلاف کاغذ جلوگیری شود، پیشنهاد میشود از قطع های استاندارد مانند A4، A5 و غیره استفاده شود. برای سایر قطع ها و اندازه های سفارشی میتوانید با ما مشورت نمایید.

تهیه و تدوین: شرکت نفیس، هر گونه کپی برداری بدون ذکر نام نویسنده ممنوع می باشد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی بسته بندی

خدمات طراحی و چاپ​

طراحی ساختار

شکل و مدل جعبه

خدمات چاپ

نظارت بر چاپ حرفه‌ای

کاتالوگ و بروشور

خدمات طراحی و چاپ

برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت

با ما تماس بگیرید!